onsdag 4 maj 2011

Tiden för avfärden nalkas

Idag har jag tavit farväl av min bordsgranne, Elarra, då hon begav sig av mot Lund med sin eskort. Imorgon ger vi som blev kvar idag oss av i deras fotspår. Tiden för bokbands-utställningen nalkas, och jag borde packa inför resan. Hur lång tid tar det att färdas ner till Lund med omnejd, om man åker med ett fordorn kallat bil från Leksand måntro? Länge är min gissning. Jag måste komma ihåg att ta med mig handarbete inför resan.

Jag pratade med Matti på msn igår, på tal om Leksands medeltidsmarknad och häxkatter. (27-29 maj, ska ni dit?) Det finns några som har önskat att få bo hos mig under detta förträffliga arrangemang, vilket jag inte har något emot. Säg bara till innan, om ni vill låna en madrass och mitt rum. (golv finnes, men man får ta med täcke och kudde själv.) Mitt mål är att täcka hela golvet med gäster och madrasser. (är det?) Nåväl, mina vänner, ni är alla hjärtligt välkomna. Dock kan det vara svårt att få plats med hur många som helst, så se till att höra av er i tid;)

Väl mött!

2 kommentarer:

  1. Tja... att åka tåg Leksand - Nybro tar typ 7 - 8 timmar. Bil vet jag inte riktigt och det är ju längre till Lund så... Hoppas det går bra med utställningen i alla fall. ^^

    SvaraRadera
  2. jag tar mig friheter och våldgästar edert golv så länge xander behagar att köra mej ;)

    SvaraRadera