måndag 23 maj 2011

I lägereldens sken

20 maj

En mycket utomordentlig dag, det kan ju sägas. Jag och Elarra hann efter lunchen sy på balkläderna, samtidigt som vi åt utav den förnämliga kladdkaka som serverades till efterrätt. (med vispgrädde och jordgubbe (<3).

Efter detta packade jag mycket snabbt ihop den nödvändiga utrustning som skulle behövas inför kvällens äventyr. Ryggsäcken min blev fylld, och jag smög mig ut med raska steg för att hinna med avfärden i tid. Jag tog mig till den avtalade mötesplatsen, och mötte så upp med mina följeslagare. Vi begav oss iväg i våra motordrivna vagnar, och tog oss, trots en mycket svårframkomlig väg, ut i skogen. Där byggde vi oss ett skydd mot väder och vind, innan vi så tände en eld för att höja stämningen och skrämma bort de hemska rovdjuren. (blodtörstiga saker, i dagligt tal kallas de nog för mygg). Vi hade sedan en mycket angenäm kväll, med prat och sång, tills det blev dags att gå och lägga sig.

Enkelt sammanfattat, vi (jag och Rune, aka ledare) åkte på hajk med tre av scouternas föräldrar, och en av deras släktingar, som var nyfikna på vad detta var. Det gick över förväntan, och alla kom hem igen, oskadda.

Men efter hemfärden väntade ytterligare en utmaning på mig... (fortsättning följer i nästa inlägg. Kommer inom en snar framtid)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar