tisdag 17 maj 2011

Tårta i klänningsmakartider

Dagen har bestått av bokbinderi, och jag har nu färdigställt min eventuellt sjunde longstitch bok i minimalt format. (Om ni undrar så har jag tappat räkningen...) Ni som kommer att närvara vid medeltidsmarknaden har en ypperlig chans att se vad jag talar om, då jag ska se till att bära några av dem under denna förträffliga tillställning.

Vid tiden för målet kallat lunch hade det börjat regna, något hiskeligt. Som tur var hade Farbror Lennart Melker en sköld mot detta väder, som i dagligt tal brukar gå under benämningen paraply. Utrustade med denna förträffliga tingest tog vi oss så vidare till matsalen, och klarade oss från att bli träffade av de nedfallande projektilerna. Dock skyddade inte paraplyet mot vattenpölar, men vi överlevde även vätan från dessa även fast den inte var särskilt angenäm.

Nåväl, mot kvällningen begav jag mig till den formidabla sömmerskan Elarra, för att arbeta vidare på min balklänning. Det gick framåt, och jag kunde stolt promenera ut i korridoren med den på mig. (Och en del nålar för att hålla ihop den, som i framtiden ska ersättas av mer praktiska ting.) Under detta pågående arbete intog jag emellanåt även en bit sverigetårta, under stort jubel. Den var god.

Efter det tyckte jag och Elarra att vi förtjänade en belöning, och satte oss ned i en av hennes sängar, medan datorn fick trängas med allehanda varelser och tingsestar på den andra. Därifrån betraktade vi ett avsnitt av Avatar: The last airbender, med Zuko. Det var himskans trevligt!^w^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar