fredag 13 maj 2011

12 Maj

Denna dagen vigdes åt att gå på en teatersammankomst, vilket var av en mycket trevlig börd. Efter detta evengemang så skulle jag så bege mig hemåt. Åskan gjorde oss påminda om sin existens utanför kyrkbyggnadens trygga murar, och jag kände det för lämpligast att försöka få eskort hem. En eminent dam hörsammade mina rop på hjälp, och erbjöd mig och min motspelare "Per" skjuts hem. När vi påbörjar vår färd ut till den väntande vagnen, i detta fallet namngiven bil, så började de första regndropparna att falla. Det dröjde inte länge innan vi färdades i ett oväder vars like ännu icke hade skådats detta år. Jag blev eskorterad hela vägen till min hemtrappa, vilket gjorde mig mycket glad och lättad. Ack, tänk om jag hade besämt mig för att promenera hem i den sena kvällningen. Hemska tanke. Den lämnar jag omedelbart bakom mig.

Efter denna omskakande bilfärd satte jag mig så vid ett fönster, och spelade gitarr och sjöng visor som passade denna väderstämning. Det var härligt. Mindre härligt var det faktum att jag fortfarande inte hade några ören att tillgå på Mohbilen, och att datorerna icke borde tas i bruk.( Jag var alltså isolerad från omvärlden, trots att den ropade på mig vid ett senare tillfälle = Enormt frustrerande)  Så jag lade mig vid tiden av 22.00. Jag vet att det kan verka otroligt, men så var fallet. Jag lovar. Det finnes vittnen. (I form av mina små älsklingar Luddi, Konte-tagg, Theodor och Flodizen.)

13 maj

Dagens händelser består av att jag har skapat fler mminiatyr-longstitch böcker och yrslat omkring.
(Jag vaknade och var yr och trött. Trots att jag lade mig tidigt! Det var lite läskigt.) Jag fann det för gott att vila en smula vid sextiden (på eftermiddagen) och vaknade upp vid åtta, med vetskapen om att jag kunde sova mer om jag så ville... (och lite av yrseln sitter fortfarande kvar om jag vickar på huvudet) Istället har jag placerat mig framför datorn, för att försöka skriva en norrlandsnovell om Elvin och åska. Det ska bli intressant. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar